Respektlöst

Nu sitter jag här i min lilla fotölj och kollar på tv och sitter vid datorn. Vet egentligen inte vad jag ska skriva men kände bara för att skriva något. Var på nova med anna och linda idag en sväng, vi fikade och kollade lite affärer. Sen kollade jag lite flygbiljetter till Thailand, anna hittade för 7000 eller så men aah varför utsätter jag mig för samma sak igen? Jag är flygrädd!! Hatar att flyga och varje gång jag ska någonstanns så är jag så jävla nervös! När man sedan är uppe i luften så är det bra, då släpper nervositeten men innan, fyfan! Så ska man liksom dit igen och flyga 10 timmar typ! Hade helst velat ha ett plan som flyger direkt och inte mellanlandar för då sitter man där och behöver bara lyfta en gång. Det hemskaste är att lyfta och landa för det är oftast då det går snett, hoppas bara att allt kommer gå bra för sitter här och är helt skakis redan nu haha. Ska dock flyga igen i sommar eftersom jag ska utomlands, spanien och kanske polen, usch!! Men vill inte flyga till Polen själv så blir nog inte det denna sommaren =(! Patrik fick samma veckor som mamma så det var ju synd, ville åka till Polen med! AH.

Sen funderar jag fortfarande på detta att, hur kan man ge upp typ allt för att man är tillsammans med en kille? Ta bort alla sidor man har, avbryta kontakten och allt bara för en kille? Sen om man gör slut så står man där själv? TVÅ gånger i rad! Efter första gången vet man väl om man gjorde misstaget att skita i vännerna för killen och då gör man väl inte om det igen? Tycker det är sjukt att man gör så men sen när killen gör slut ska man sitta där och "trösta" personen. Nej, kommer personen in här igen på msn eller om jag hör av henne på ett eller annat sätt så kommer jag säga vad jag tycker för såhär gör man inte!! Varför ska ens kille bli SUR för man har andra sidor och är på msn eller så? WHY? Då är det något som inte står rätt till,eller hur? Och dessutom är det brist på respekt ,när man hjälpt personen genom en kris eller så och försökt att göra det lättare , att denna personen bara skiter i en sen och skiter i att höra av sig. Är det så svårt att lyfta tummen ut röven och skicka ett sms och förklara situationen eller höra av sig? Är det så svårt att ha fler kompisar än sin kille? Är det verkligen rätt att stanna i ett förhållande där man varken umgås med andra vänner eller "får" vara inne på datorn ifall nu killen skulle bli sur på en ? Gah, blir galen och det kommer jag säga om jag nu någongång ser eller pratar med personen igen för så gör man inte!! ALLA gånger har det varit såhär men ändå hjälper jag till när det tar slut!! Varför? Kan lika bra strunta i det precis som du ju men nej för tycker det är kul att hjälpa till när andra har det svårt och det är även det jag vill syssla med i framtiden och tycker inte om när andra inte har det bra!! Menmen, jag vet vad du går för och jag hoppas du läser detta! För tycker det är taskigt av dig att göra såhär. Vafan, ha ditt eget liv, lev ditt eget liv samtidgt som du lever ditt liv med din kille för det blir så mycket bättre då!! Klamra inte fast dig vid en person hela tiden för när den personen sviker dig så står du där helt själv och ingen vill vara med dig just för att du skitit i dina vänner!

Ojdå vilket långt inlägg. Ville bara skriva av mig för är lite irrierad nu bara för detta haha! Ajaaa, ska iaf sova snaart hade jag tänkt. Men en sak som jag kommit på är att jag vill ha en lägenhet!!!!! Men vill även resa och plugga så lägenheten får vänta tills jag ska plugga!!

And remember, vännerna är det bästa du har så behåll för guds skull dina vänner för det är dem som alltid finns där för dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0