1 juni!

Japp, min och julias resa blev ändrad. Vi åker den 1 juni istället eftersom vi då slipper tänka på allt skolarbete som vi missar om vi åker på fredag. Nu hinner vi göra klart uppsatsen på svenskan, vi har tid att göra datakunskapen och jag hinner göra mitt sista prov, redovisning och beskattning. Så väl där borta, var vi nu ska, kan vi bara koppla av. Annars hade det varit stressigt och vi hade haft skolan i våra tankar och så. Ska iaf bli skönt att åka då!=) Hoppas nu det inte kommer något i vägen, aja, åker iallfall för det är ju inte så att vi kommer missa något större.

Snart tar vi studenten! 31 dagar kvar eller något liknande sen är det äntligen vår tur. Efter tre år på Katedralskolan lämnar vi snart den världen och beger oss ut i den stora vida världen för att börja om på nytt. Vad ska man göra dagen efter studenten? Det känns så overkligt och just nu har jag ingen aning om vad jag vill göra! Vet inte vad jag vill plugga till, vet inte vad jag vill bli, har jag ens ett jobb? Får jag inget sommarjobb är det ganska synd om mig. Hur ska jag då få ihop pengar? Gud, allt känns så skrämmande och vet egentligen inte om jag vill ta studenten. När man går i skolan vet man att man har något att göra varje dag, man får studiebidrag och man träffar sina kompisar varje dag. När vi gått ut skolan kommer man inte ha den möjligheten att träffa sina kompisar varje dag och det känns som att man kommer träffa dem allt mer sällan. Men klart vi måste hålla kontakten och träffas då och då! Det är iallfall det jag vill. Önskar bara att allt ska fixa sig med jobb och att jag ska reda ut vad jag vill bli. Jag tänker inte börja studera innan jag vet exakt vad jag vill hålla på med i resten av mitt liv. Vill inte börja studera till något och inse efter ett år att detta var helt fel. Så därför vill jag verkligen tänka och jag är glad att jag väljer att vänta med att studera. Tror jag kommer börja till våren.

Dagen vi tar studenten kommer vara en JÄVLIGT underbar dag och en JÄVLIGT konstig dag på samma gång. Jag kommer känna mig helt vilsen när jag vaknar upp och tänker "Vad fan ska jag göra nu?" Håller tummarna för ett sommarjobb.


Skönt att filosofiarbetet är klar. Nu ska jag snart läsa igenom IE och sedan bada och sen sova. Imorgon måste jag öva på datan och tänka på svenskan och vad och hur jag ska skriva den. VILL verkligen ha ett vg där men det känns omöjligt. Orkar inte anstränga mig och uppgiften är helt svår!


Gud vad långt inlägg men en PUSS till er som orkade läsa ;)!

Älskar dig min älskling. Den 19 juli åker vi till Grekland =D!

Kommentarer
Postat av: ulli

you're a big big girl in a big big world!!! kommer se dig på inpac om 10 år med hårnät! ;)

2007-05-14 @ 13:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0